loading

 

Har du inte hittat svaren på dina frågor i vår FAQ? Behöver du hjälp, eller letar du efter mer information? Tveka inte att kontakta oss. Vårt serviceteam är redo att hjälpa dig.



RING OSS

Lokalt avgiftsfritt: 020 109 252

Lokal samtalstaxa: 08 502 522 16

Internationell avgiftsfritt: 0080080022334

   
KONTAKTA OSS VI EPOST:
onstar.europe@onstar.com






SKRIV TILL OSS PÅ ADRESSEN

OnStar Europe Ltd,

Luton HQ & Training Center

Osborne Rd, Luton, Bedfordshire

LU1 3YT, UK1 - 151 - 150

United Kingdom



Vilka bilar har OnStar?
OnStar finns i vårt utbud av personbilar från KARL till Insignia.

Hur får jag OnStar?
OnStar kommer att finnas som standard i nästan alla Opel-bilar från MY17. Vänligen se bilkonfiguratorn för specifik tillgänglighet. När du köper din nya Opel, kommer din återförsäljare att förklara hur du får OnStar och hur du aktiverar tjänsterna online.

Hur kommer jag igång och använder OnStar?
När du köper ett OnStar-utrustat fordon måste du registrera och aktivera OnStar. Du kommer att få ett mejl från Opel – klicka bara på länken för att slutföra aktiveringsprocessen. Om du köpt ett tidigare utrustat OnStar-fordon, tryck bara på serviceknappen för att tala med en OnStar-rådgivare för att konfigurera ditt OnStar-konto. Om du har några frågor, tryck på serviceknappen för att tala med en OnStar-rådgivare.

Hur får jag tillgång till mitt OnStar-konto?
När ditt konto har konfigurerats kommer du att kunna komma åt ditt OnStar-konto via myOpel.
 
Finns alla tjänster tillgängliga på alla bilar?
Det finns några tjänster som inte är tillgängliga för vissa modeller, se bilkonfiguratorn för specifik tillgänglighet.

Kan jag få OnStar i min nuvarande bil?
OnStar är endast tillgänglig i Opels senaste modeller. OnStar kan inte läggas till befintliga bilar.

Kan jag få OnStar i andra bilmärken?
OnStar är en unik tjänst som endast är tillgänglig i Opels bilar.

Hur kan jag avsluta min prenumeration?
Du kan sluta ta emot OnStar-tjänster när som helst, även om vi hoppas att du inte vill. Du kan gå in på ditt OnStar-konto och avbryta prenumerationen där, eller trycka på OnStar-serviceknappen i bilen och prata med en rådgivare som kan hjälpa dig.
 
Kommer Onstar att fungera när jag reser utomlands?
Ja, OnStar-tjänster finns tillgängliga i hela Europa. Wi-Fi-anslutningen kan variera från land till land. Vänligen se landslistan under avsnittet "Skaffa OnStar" som visar var tjänsterna är tillgängliga.

Lämnas information till mitt försäkringsbolag?
Nej, ditt försäkringsbolag kommer inte att få någon information. Faktum är att dina uppgifter inte delas med någon tredje part såvida du inte ber oss att göra det.

Vilka språk kommer OnStar att finnas tillgängligt för?
OnStar finns på 8 språk: engelska, franska, tyska, spanska, italienska, nederländska, polska och portugisiska.
Från och med augusti 2016 kommer följande ytterligare språk att finnas: bulgariska, tjeckiska, danska, finska, grekiska, ungerska, norska, rumänska, ryska, slovakiska, slovenska och svenska. För att svara på ditt samtal så snabbt som möjligt, kan du under exceptionella omständigheter först anslutas till en engelsktalande rådgivare.

Hur väljer jag mitt språk?
Ditt OnStar-konto ställs in på det språk du valt vid tecknandet. Du kan när som helst ändra språket för ditt konto genom att gå till sidan "Min profil".
Du kan också när som helst ändra språket i ditt infotainmentsystem; detta kommer även att ändra det språk som OnStar-rådgivare kommunicerar med dig. Om ditt språk inte är tillgängligt för OnStar är standardspråket engelska. Vänligen se frågan "Vilka språk kommer OnStar att finnas i?" för att se om ditt språk stöds.

Kan jag prova OnStar gratis?
Ja, för varje ny bil som köpts med OnStar kommer det att finnas en gratis 12 månaders provperiod av OnStar-tjänster.
Det kommer även att finnas en separat gratis provperiod för Wi-Fi Hotspot – detaljer finns i avsnittet "Skaffa OnStar" här på sidan.

Tillkommer extra kostnader när man ringer en OnStar-rådgivare från utomlands?
När du är i din bil kommer du inte att debiteras när du kontaktar en rådgivare via OnStar-systemet.

När börjar min 12 månaders OnStar-provperiod?
Din kostnadsfria 12 månaders provperiod (exklusive Wi-Fi-datapaket) börjar vid ditt fordons registreringsdatum, dvs. samma dag som din nya fordonsgaranti. 

Gå till toppen